Joomla!

Czym oszukać wieczorny głód? Sposoby Leny.

Email Drukuj PDF
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 

 

 

Nie oszukujmy się :) każdemu zdarza się podjadać przed snem. A tym którzy wpadli w pułapkę i najzwyczajniej ich organizm się do tego przyzwyczaił mamy pewne rozwiązania :)

Po pierwsze - silna wola, że nie - Ty rządzisz i jesz wtedy kiedy Ty chcesz. U mnie czasami działa ;) -  powiedzmy raz na 10 napadów głodu.

Po drugie - zajmij się czymś innym, mocno absorbującym. Zacznij czytać ciekawą książkę lub obejrzyj film lub dołujący program - wtedy nie będziesz pamiętać o jedzeniu tylko gorzej z komfortem spania po wieczornym dołowaniu. Możemy uznać że to dla ekstremistów :) Ale książka i ciekawy film mogą pomóc, o ile w trakcie oglądania nie będziemy podjadać :>


Po trzecie - zmęcz się żeby usypiać na stojąco. Ja nawet po położeniu mojej dwójki szkrabów i podpieraniu powiek zapałkami sama przyłapuję się na myśleniu, że coś wrzuciłabym jednak jeszcze na ząb. Najgorzej jest gdy przygotowuję wieczorem posiłek na dzień następny. Wtedy staram się zjeść jak najwięcej pomidorów :)

Po czwarte - jak już się nie da, to sięgnijmy po lekkie przekąski, najważniejsze żeby pamiętać o tym, że powinny być jak najbardziej lekkie. Nie obciążające naszego organizmu trawieniem. Jeśli nawpychamy się na noc to tak jakbyśmy się zdecydowali na sposób ekstremistów czyli dołujący program bo sami jesteśmy na siebie źli, że znowu daliśmy się ponieść szaleństwu ;) Pomimo dołka zarobimy dodatkowe kilogramy, nie wyśpimy się i od rana będziemy poirytowani, co najczęściej odczuwa po obudzeniu nasza druga połowa albo kierowcy w korku lub wspołpasażerowie w komunikacji. Produkt na taką przekąskę powinien zawierać dużo wapnia. Działa on na nas uspokajająco i pomaga zapobiegać bezsenności. Powinna się tam również znaleźć witamina C, która ułatwia zasypianie. Jeszcze przydałby się produkt zawierający aminokwas o nazwie tryptofan, który wytwarza serotoninę. Jej brak powoduje bezsenność ale również jej odpowiedni poziom w  organizmie ma wpływ na apetyt. Do takich produktów należą:

pistacje, które powinniśmy spożywać jak najczęściej. Jako jedyne z orzechów posiadają karotenoidy - luteinę i zeaksantynę. Są źródłem witamin, minerałów i składników fitoodżywczych. Mają wysoką zawartość potasu i fitosteroli. Mają właściwości przeciwutleniające, regulujące poziom cukru we krwi i posądza się je o to że przy regularnym spożywaniu ma duży wpływ na utrzymanie naszej prawidłowej masy ciała.

brokuły i brukselka (lekkie, nie muszą być na ciepło - ugotowane albo surowe :) a do tego ich spożywanie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka),  warzywa te posiadają mnóstwo wartości odżywczych, witamin, soli mineralnych oraz składników biologicznie czynnych. Jako ciekawostkę mogę podać, że brokuły są popularne wśród kulturystów. Wspomagają pracę nadnerczy, obniżają poziom kortyzolu (hormon uwalniany podczas diety niskokalorycznej lub na skutek przetrenowania, powodującego rozpad mięśni), wzmacniają stawy. Jeśli chodzi o brukselkę to dla zniechęconych jej smakiem polecamy dodanie do wrzątku w którym ją gotujemy odrobiny cynamonu - niweluje on zapach oraz gorzki smak. Jedyne ostrzeżenie, które podają naukowcy to gotujemy brukselkę przez pierwsze 4 minuty bez przykrywki - pozwoli to na ulotnienie się goitrogenów, które utrudniają przyswajanie jodu przez organizm. Ale poz tym to samo zdrowie złożone z witamin E, K, H, B1, B2, B3, B5, B6, C. Znajdziemy w niej również między innymi sód, potas, wapń, żelazo, fosfor i karoten.

nasiona dyni, które zawierają karotenoidy i kwasy omega-3. Są bogate w źródła magnezu, minerałów, cynku, białka, żelaza, miedzi. Zawierają fitosterol, który obniża poziom cholesterolu we krwi.

odtłuszczone mleko, które daje po wypiciu uczucie sytości. Mleko zawiera wapń, witaminy A, D, E, kwas foliowy i białko. Odtłuszczone mleko, chude, ma niższą zawartość cholesterolu i nasyconychkwasów tłuszczowych.

 

 


gotowane jajko, które jest bogactwem substancji odżywczych. Zawiera również witaminy A, D oraz niektóre witaminy z grupy B.





mandarynki lub grejpfrut, które zawierają witaminy A, B1, B6 i C. Owoce te zawierają duże ilości kwasów organicznych pomagających pozbyć się substancji toksycznych z naszego organizmu.

LAST_UPDATED2  

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież



902 903